Επιλογής
Επιλογής
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Να εμβαθύνουν σε θέματα της επιστήμης της λογοθεραπείας
- Να αναλύουν τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες στην επιστήμη της λογοθεραπείας
- Να αξιολογούν μεθόδους θεραπείας που να στηρίζονται σε επιστημονική απόδειξη
- Να λαμβάνουν τεκμηριωμένες κλινικές αποφάσεις
- Να χρησιμοποιούν αποτελέσματα σύμφωνα με οδηγίες κλινικής πρακτικής και πρωτόκολλα
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:
Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν σε θέματα της επιστήμης της λογοθεραπείας, αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες στην επιστήμη της λογοθεραπείας (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να αξιολογούν μεθόδους θεραπείας που να στηρίζονται στην καλύτερη δυνατή επιστημονική απόδειξη, να παίρνουν κλινικές αποφάσεις με βάση αποδεδειγμένες αντιλήψεις, να αξιολογούν την ποιότητα υπηρεσιών στη λογοθεραπεία, να χρησιμοποιούν αποτελέσματα μελετών για να βοηθηθούν στη λήψη αποφάσεων στη λογοθεραπεία, να αξιολογούν ανασκοπήσεις και μετα-αναλύσεις μελετών, και να χρησιμοποιούν αποτελέσματα σε οδηγίες κλινικής πρακτικής και πρωτόκολλα.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Τεκμηριωμένη απόδειξη στις επιστήμες υγείας
- Συζήτηση στην τάξη για εφαρμογή συγκεκριμένων τεχνικών λογοθεραπείας και τεκμηριωμένη απόδειξη
- Η λογοθεραπεία στην Ελλάδα: παρόν και μέλλον
- Ανάλυση σύγχρονης βιβλιογραφίας
- Συζήτηση πάνω στη γνώμη των λογοθεραπευτών όσον αφορά τις διαταραχές επικοινωνίας κι τη βία στα σχολεία
- Συζήτηση πάνω σε διαφωνίες λογοθεραπευτών για την ορολογία στη γλωσσική διαταραχή
- Συζήτηση πάνω στις ανάγκες εκπαίδευσης των λογοθεραπευτών για προετοιμασία στον 21ο αιώνα
- Ο ρόλος της λογοθεραπείας στον αυξανόμενο αριθμό δίγλωσσων-πολύγλωσσων παιδιών στη χώρα
- Διαφωνία μεταξύ γονιών και λογοθεραπευτών και κλινική πρακτική
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Αυτοτελής προσωπική μελέτη 50
Προετοιμασία συμμετοχής στις εξετάσεις και εργασία 36
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (50% του τελικού βαθμού) και ομαδική εργασία πάνω σε θέματα εμβάθυνσης στη λογοθεραπεία.
Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Βιβλίο [86197084]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, RHEA PAUL
- Βιβλίο [102123736]: ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ, Επιμέλεια Έκδοσης Σταυρούλα Σταυρακάκη
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- Σημειώσεις του μαθήματος
- Οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συλλόγου Λογοπεδικών
- Οδηγίες του Αμερικάνικου Συλλόγου Λογοπαθολόγων
- Roddam, H. & Skeat, J. (2010). Embedding evidence-based practice in speech and language therapy. International examples. London: Wiley
- Sanger, D., Moore-BrownB. J., Montgomery, J., &Hellerich, S. (2004). Speech-language pathologists' opinions on communication disorders and violence. Lang Speech Hear Serv Sch., 35(1), 16-29
- Reilly, Σ., Bishop, D. V. M., & Tomblin, B. (2014). Terminological debate over language impairment in children: forward movement and sticking points. International Journal of Communication Disorders, 49(4), 452-462
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- American Journal of Speech and Hearing Research
- Folia Phoniatrica et Logopaedica
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα:
- https://speechpathologymastersprograms.com/evidence-based-practice
- https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17489539.2017.1370215
- https://www.asha.org/practice/ethics/clin_parent_disagree
- https://www.asha.org/academic/reports/changing
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-